zondag 12 juni 2016

Geven en ontvangen door Carin van Essen

Gisteren zat ik gefrustreerd op de bank na het zien van dit filmpje van de NOS..schokkende beelden. Een bomaanslag...drie broertjes, waarvan er 1 overlijdt onder de ogen van de andere twee. Hartverscheurend. Er kwam een radeloze moeder in beeld die haar dode jongetje meenam en niet meer los wilde laten. Dat had ik toch ook kunnen zijn?

http://nos.nl/artikel/2110326-video-verdriet-in-aleppo-om-de-dood-van-een-kind.html

Ik voel me machteloos en zo ontzettend boos...wanneer, wanneer, wanneer houdt ein-de-lijk het lijden op?

Vanmorgen in de dienst zong Carin van Essen dit lied, wat mij hielp bij het loslaten van mijn gevoel van machteloosheid....ik blijf geven (en onderneem actie om te helpen), maar niet zonder te ontvangen.














Geen opmerkingen: